זוכה לשנת 2018 – אבנר זינגר

דבר הועדה לפרס מוד פרידלנד 2018 המוענק לאמן אבנר זינגר.

את ועדת הפרס השנה הנחתה הוראה מדויקת שהשאיר אחריו מר פרידלנד, אחיה של מוד פרידלנד, לגבי הקריטריונים בהם על הזוכה בפרס לעמוד: פעיל למען קהילת אמני הקרמיקה, אמנותו וכישוריו בתחום הם בעלי תרומה חברתית משמעותית וביצירתו ניכרת חדשנות ומקוריות.

אבנר זינגר מנהל את המחלקה לקרמיקה במרכז האמנות המשותף בגבעת חביבה מזה 22 שנים. פעילותו הענפה הביאה לקידומה ולפיתוחה של המחלקה ולהפיכתה למקום משמעותי ליוצרים רבים בתחום הקרמי ברחבי הארץ ואף מחוצה לה. אמנים מרכזיים מרחבי העולם מתארחים במקום לסדנאות משותפות עם יוצרים מקומיים במסגרת Aidashed  (בשיתוף ארגון  AIDA ) ומתמידים לשמור על קשרים עם המקום.

למעלה מעשור אבנר זינגר לוקח חלק, בהתנדבות, בפעילויות שונות של אגודת אמני הקרמיקה ומכהן כחבר מועצה. במהלך השנים יזם תערוכות במוזיאונים וגלריות שונות בארץ שהביאו את הקרמיקאים חברי האגודה להתנסות בהתמודדות עם תצוגה של עבודותיהם בחללי אמנות מוכרים בארץ.

אבנר זינגר נחשב לאחד המומחים בארץ בשריפות ובבניית תנורים מיוחדים. את הידע המעמיק הזה הוא חולק בנדיבות רבה ובצניעות, המאפיינת את כלל פעילותו, עם כל דורש – אמני קרמיקה וסטודנטים באקדמיות השונות.

יצירתו של אבנר זינגר בעלת רגישות גבוהה למציאות הקיומית העכשווית בארץ. הסוגיות בהן הוא מטפל עוסקות בנושאים פוליטיים, מוסריים, בנקודות הכואבות בחברה בארץ. תוך שימוש מושכל ביכולותיו הטכניות הוא מעביר באובייקטים שהוא יוצר תהיות לגבי נושאים אלה ומעורר את הצופה להתייחס לאמירותיו.

על כל אלה בחרה הוועדה להעניק את הפרס על שם מוד פרידלנד לשנת 2018 לאבנר זינגר.

לקריאה נוספת

אודות העמותה

גלריית BY.5

כתב עת 1280

אמני העמותה

הרשמו לעמותה



צרו קשר