חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השדה של גולדה | יעל פרידמן, אוצרת: מירב רהט

"השדה של גולדה" – יעל פרידמן | אוצרת: מירב רהט

יעל פרידמן, צורפת עכשווית, מציגה סצינות מאויירות העוסקות ביחסים בין אדם וסביבה. במיצב המורכב מאובייקטים בדו מימד ותלת מימד היא הופכת שקיות אריזה של גלידה "גולדה" שנאספו לאחר שימוש ומדמות מתכות יקרות, לתכשיטים, אובייקטים וסיטואציות המהוות ייצוגים לנוף אורבני תל אביבי לצד מרחבי טבע נכחדים.

במהלך עמלני עתיר עבודה פרידמן מעניקה ערך מחודש לאריזות התעשיתיות שסיימו את תפקידן, מנכיחה את כוחן של מלאכת הכפיים ומגע ידו של האדם כפעולות באמצעותן נטענים חומרי הגלם באיכויות ייחודיות ובמשמעות.  בעבודתה היא רושמת רגעים אורבנים דחוסים דוגמת להקת חתולים סביב פחי זבל, פתח ביוב שורץ ג'וקים, שורת יונים פולשות המותירות סביבן לשלשת, בניינים רבי קומות ממרפסותיהם מגיחים סימני חיים ועוד. בו זמנית היא מציבה על גגות הבתים העירוניים ייצוגים לכוורות דבורים, הופכת סוגיות של ניסיונות להשבת האיזון של הטבע באמצעות יצירת בתי גידול למשפחות דבורי דבש הנעלמות מן העולם לחלק מהדיון העולה מהמיצבים בתערוכה.

בשדה עתיר פרחים – תמונת נוף ממנה מוזמנים המבקרים "לקטוף" תכשיטי פרחים מרהיבים הניתנים לרכישה – היא מתעתעת בין החומר הסינטטי למחצבי טבע ומתכות המשמשות בשדה הצורפות, מאירה סוגיות בין טבעי למלאכותי ובין כמיהת האדם אל הנופים והחוויות שהטבע מזמן לבין השתלטותו על מרחביו. במהלך התערוכה, ככל שיתקדם "קטיף" הפרחים, השדה ילך ויתדלדל, יהפוך עדות חיה ומעוררת למחשבה על היחסים בין אדם וסביבה, כמו גם על סוגיות של תרבות צריכה בין צורך קיומי לאובייקטים של תשוקה בסביבות של שפע.

פתיחת התערוכה – יום ו', ה19.11, 11:00.

גלריה BY5  תל אביב  |   10.11-4.12

לקריאה נוספת

אודות העמותה

גלריית BY.5

כתב עת 1280

אמני העמותה

הרשמו לעמותה



צרו קשר